Jak zostać ekspertem w swojej dziedzinie?
Dla każdej osoby, która stawia na rozwój zawodowej kariery, bardzo ważne jest to, aby zdobyć uznanie jako ekspert w swojej dziedzinie. Co zatem należy mieć na uwadze, aby skutecznie budować osobistą markę?
Znalezienie własnej niszy
Każdy, kto chciałby cieszyć się opinią eksperta, musi pamiętać o tym, że nie istnieje człowiek, który jest dobry we wszystkim. Trzeba więc uczciwe przeanalizować swoje mocne i słabe strony oraz zastanowić się nad tym, co naprawdę chce się robić w życiu. Określenie konkretnego kierunku niezwykle ułatwia sprawę, ponieważ pozwala zdobyć nowe umiejętności i doświadczenia w danym obszarze oraz właściwie wykorzystać indywidualny potencjał. Czasami wiąże się to z koniecznością dokonania radykalnych zmian, takich jak np. zmiana branży i profesji.
Poszerzanie wiedzy
Żaden ekspert nie spoczywa na laurach i nie zaprzestaje nauki. Posiadanie rozległej wiedzy w dziedzinie, w której dana osoba pragnie się specjalizować, jest niezbędne do umacniania pozycji. Na podnoszeniu kwalifikacji nie opłaca się oszczędzać. Za doskonały przykład mogą tu posłużyć podyplomowe studia ACCA Professional w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej. To propozycja adresowana do absolwentów rachunkowości, finansów, ekonomii lub pokrewnych kierunków, którym zależy na zdobyciu prestiżowego dyplomu ACCA. Studia te otwierają przed słuchaczami zupełnie nowe perspektywy, jeśli chodzi o rozwój kariery.
Wyróżnianie się
Prawdziwy ekspert wyróżnia się z tłumu. Nie boi się mieć innego zdania niż pozostali ludzie, jest konsekwentny w tym, co robi i ma unikalne cechy, które eksponuje. Z jednej strony jest niezależny, a z drugiej potrafi współpracować i dzielić się swoją wiedzą.
Autopromocja
Umiejętność promowania siebie jest niezwykle cenna w dzisiejszych czasach. Pole do popisu w tym obszarze jest bardzo szerokie, w związku z czym należy znaleźć rozwiązania odpowiadające indywidualnym preferencjom. Dobrym pomysłem może być np. prowadzenie specjalistycznego bloga lub vloga oraz udzielanie się w mediach społecznościowych czy na tematycznych forach.