Jak wybrać firmę oferującą outsourcing IT?
Outsourcing IT to coraz popularniejsza usługa, z której korzysta wiele firm. To nie tylko wygoda, ale też oszczędność. Dlatego sprawdź, na czym polega obsługa informatyczna oraz jak wybrać zewnętrznych specjalistów od IT.
Co to jest outsourcing IT?
Outsourcing IT to zewnętrzna obsługa informatyczna. Nadal nic ci to nie mówi? Nie szkodzi, już tłumaczymy! Jest to usługa polegająca na zlecaniu działań informatycznych zewnętrznym firmom. Pod pojęciem „działania informatyczne” może zawierać się wiele zadań, od projektowania dedykowanych systemów IT, przez nadzorowanie sieci informatycznych, aż po kompleksowe zarządzanie wszelkimi procesami IT w przedsiębiorstwie.
Zewnętrzne wsparcie informatyczne jest opłacalnym rozwiązaniem dla małych i średnich firm, ponieważ dzięki temu nie muszą zatrudniać jednego lub kilku informatyków. Coraz więcej dużych korporacji również się na to decyduje, ponieważ firmy oferujące outsourcing IT zatrudniają ekspertów z wielu dziedzin, co zapewnia kompleksowość usług.
Plusem tego, oprócz oszczędności, jest natychmiastowa reakcja w przypadku awarii, stały monitoring sieci, a także dostęp do specjalistów z wielu zakresów. A ile to kosztuje?
Jak rozliczać się za outsourcing IT?
Trudno odpowiedzieć, ile kosztuje outsourcing IT, ponieważ jest to usługa elastyczna, która uzależniona jest od twoich potrzeb oraz możliwości finansowych. Bardziej istotną kwestią jest model rozliczeń. Jak rozliczać się za outsourcing IT podpowiada skleppc.pl, tam znajdziesz również informacje o tym, kto powinien z tej usługi skorzystać.
Najczęściej taka współpraca ma charakter długoterminowy, a umowę podpisuje się na co najmniej rok lub dłużej. Sposobów rozliczeń może być kilka. To m.in. abonament za usługi informatyczne, w ramach którego wykonywane są wymienione w umowie prace. Można też rozliczać się według stawek godzinowych lub dziennych, jeśli stała obsługa nie jest konieczna, a pomocy potrzebujesz tylko doraźnie.
Usługi informatyczne dla firm – jak wybrać?
Zwykle mówi się o tym, aby wybierając jakąkolwiek firmę, partnera biznesowego, kierować się doświadczeniem. Choć i tu jest to ważne, to jednak nie najważniejsze. To, co bardziej powinno cię interesować, to kompleksowość usług. Skoro decydujesz się na obsługę informatyczną, powinna być ona pełna, umożliwiać zarówno tworzenie i rozbudowywanie sieci komputerowych, utrzymanie sprzętu komputerowego, zabezpieczenie danych przed utratą, jak i projektowanie dedykowanych systemów.
Dowiedz się, jaki jest przewidywany maksymalny czas reakcji w przypadku awarii, także tych, których nie da się naprawić zdalnie i wymagają wizyty w siedzibie. Istotne jest też, jak przebiega współpraca ze specjalistami IT. Przed przystąpieniem do prac, powinni przeprowadzić audyt, a także dowiedzieć się, jakie są potrzeby firmy. Określenie sztywnych obowiązków, bez znajomości przedsiębiorstwa, może skończyć się płaceniem za usługi, których w praktyce nie potrzebujesz.
Oprócz tego ważna możliwość modyfikacji warunków współpracy w trakcie trwania umowy. Nie chcesz chyba wiązać się na rok z firmą, która nie potrafi dostosować się do zmian wprowadzanych w twoim przedsiębiorstwie, prawda?